Home Contact Tell a friend
 
 

 

 

   
Persoonlijk
Dè redenen
Het rijbewijs
Stuff &Tips
Motorrijweer?

Nessy's Links

Gastenboek

 

My Blue Hornet

CBR400RR

Motordromen

Aktiefoto's

Meetings

© Nessy's Web

Mail to Webmaster

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tips voor de Nordschleife

Je bent op de Nordschleife voor je plezier, maar dit is geen videospelletje. Er vallen op de Nordschleife regelmatig doden en gewonden.

Do:

  • Niet vergeten dat dit een openbare weg is. Je kan dus, bij het uitkomen van een bocht, in het midden van de weg een bus tegenkomen aan 40km/u.
  • Draag een helm, zowel in de wagen als op de motor.
  • Kijk constant in je spiegels of er sneller verkeer achter je zit. Ga rechts rijden een geef met je rechter richtingaanwijzer aan dat ze je kunnen passeren. Inhalen doe je op eenzelfde correcte manier.
  • Hou een veilige afstand t.o.v. andere voertuigen.
  • Hou regelmatig een pauze. De Ring is 20,8 km lang en een klein gebrek aan concentratie kan desastreuze gevolgen hebben.
  • Controleer je voertuig voordat je de Ring op gaat. Zorg ervoor dat alles in topconditie is.
  • Onthoud dat er geen uitloopstroken of zandbakken zijn in de meeste bochten. De vangrail is hard.
  • Wees voorzichtig op de plaats van een ongeluk. Rij er rustig voorbij. Kijk steeds uit naar gele vlaggen of mensen die hun helm in de lucht houden.
  • Denk eraan dat het Duits verkeers-reglement van toepassing is op de Ring. De politie onderzoekt de ongelukken en de schuldigen worden vervolgd.
  • Zorg dat je het noodnummer in je mobiel hebt staan +49 2691 302215.

Don't:

  • Als een speeddevil aan je eerste ronden beginnen. Er zijn veel verradelijke bochten. Een goede rijder zal 50 tot 100 ronden nodig hebben om alle bochten goed te beheersen.
  • Verwacht niet veel grip als het nat is: het is niet te vergelijken met een modern circuit.
  • Hier de limieten van je voertuig opzoeken. Bewaar dat voor een veiligere plek.
  • Nooit rechts inhalen, het is verboden en als hierdoor een ongeluk ontstaat ben jij hiervoor aansprakelijk. Geef met je linker richtingaanwijzer aan dat je erlangs wilt en wacht af. Enkel links inhalen.
  • Neem geen passagier/ duo rijders mee tot je het circuit goed kent. Behoud een extra veiligheidsmarge.
  • Niet stoppen op de baan, behalve om eerste hulp toe te dienen. Als je toch moet stoppen, doe dat dan op het gras en weg van de gebruikelijke rijlijn anders kan je zelf aangereden worden. Verwijder jezelf van het overige verkeer, ga achter de vangrail staan en loop ver terug. Hou je helm in de lucht.
  • Verplaats geen verongelukt voertuig: er kunnen vloeistoffen uitlekken op de baan en hierdoor kunnen andere ongelukken ontstaan